Przeprowadzki w czasie pandemii. Branża mocno ucierpiała?

Przeprowadzki w czasie pandemii. Branża mocno ucierpiała?

Kryzys jak i obecna pandemia dość mocno i szeroko uderzyła, w niemalże każdy aspekt Naszego życia. Jako pierwsza branża, która ucierpiała związana jest w marketingiem. Firmy stopują wszelkie działania promocyjne, czy rozwojowe, czekając na lepsze czasy. Niekiedy nawet decyzje takie są, „przyśpieszone”. W chwili kiedy spadki w zleceniach nie są różne, logicznym działaniem, nawet w kryzysie byłaby chęć wykorzystania możliwości jaka pojawiła się. Również inne branże pomimo odczucia w spadkach w ilości zleceń starają się dostosować na bieżąco do zmian, nie czekając na lepsze czasy. Taką branżą jest właśnie transport i przeprowadzki.

Tu jak każda branża, również i ta dość mocno odczuwa spadki w ilościach zleceń pomimo początkowego zwiększenia zainteresowania. Było to spowodowane ucieczką ludzi z miasta do np. rodzinnych stron lub na wieś. Dużo firm pomimo dostępności dla każdego, głównym źródłem dochodu są np. firmy.

W przypadku przeprowadzania przeprowadzki dla firm, działania obejmują znacznie większy zakres prac, a mało tego dla zwykłego „Kowalskiego” bardzo często przeprowadzamy się samodzielnie lub przy pomocy znajomych. Tak firmy nie mogą pozwolić sobie na taki luks. Prace związane z przenosinami często muszą być wykonane szybko, a ilość m.in. sprzętu komputerowego jest na tyle duża, iż byłoby to wykonanie kilku kursów własnymi samochodami i niekiedy zajęłoby to kilka dni. Do tego dochodzą również meble, czy inne wyposażenie biura.

Duża część małych i średnich firm zamknęła działalność na czas całej sytuacji z wirusem, gdzie tylko duże korporacje mogą pozwolić sobie na aktywne przeczekanie i szukania oszczędności. Pracownicy wysyłani są na pracę zdalną co dodatkowo zmniejsza koszty rachunków. A to pozwala na szukanie tańszych lokali, czy nawet mniejszych, ale o lepszej lokalizacji.

Takich firm nie jest dużo i pomimo, że bardzo często wykonali już przeprowadzki, tak ilość pozostałych zleceń nie uległa magicznemu zwiększeniu. Choć pomimo zwiększenia ilości wyszukiwania słów związanych z przeprowadzą to bardzo często jest to szukanie najtańszej formy transportu pudeł i bagażu. Bardzo często korzystania z taxi bagażowego.

Fraza „przeprowadzki warszawa” w porównaniu z lipcem 2019, a październikiem 2020 wystąpił spadek popularności z 83% na 57% (dane wg. Google trends). I skupiamy bardziej wyszukiwania na cennikach, czy sprecyzowanych usługach.

Pomimo spadku wielkości rynku, firmy bardzo często ograniczyły marketing do wąskiego grona odbiorców, ale działania zintensyfikowały. Tam gdzie inne branże „olały” zapotrzebowanie rynku i możliwość zdobycia jego kawałka, tak firmy, które są zależne od panujących trendów i ograniczeń pomimo trudniejszej sytuacji związanych z zwiększonymi oczekiwaniami, potrzebami oraz stresem klientów choć odczuwają spadki w przychodach potrafią aktywnie i na bieżąco dostosować się do zmian.

Obecnie nie ma żadnej branży, która nie ucierpiała z powodu ograniczeń w przemieszczaniu, spotkań, czy nawet braku odpowiedniego wsparcia ze strony „wiejskiej”. Ale jak bardzo zależni jesteśmy od decyzji innych? Tak bardzo zależni jesteśmy od inwestycji we własną pracę.

Aktualności