Jak promować produkt w Internecie: Wszystko, co musisz wiedzieć

Jak promować produkt w Internecie: Wszystko, co musisz wiedzieć

Internet jest jednym z najpotężniejszych narzędzi reklamowych dostępnych dla firm dzisiaj. Może być stosowany do promowania produktu lub usługi, które oferują poprzez wiele różnych sposobów, zarówno bezpłatnych i płatnych. Kluczem jest wiedzieć, jak korzystać z zasobów do Państwa dyspozycji w celu uzyskania maksymalnego efektu. W tym wpisie na blogu omówimy wszystko, co musisz wiedzieć o promowaniu swoich produktów w Internecie, w tym wyborze odpowiednich narzędzi dla każdego etapu procesu sprzedaży i określeniu, które rodzaje promocji najlepiej nadają się do promocji online.

Różnica między produktem a usługą

Usługa to coś, co jest niematerialne, jak np. przeprowadzki w Warszawie lub behawiorysta dla szczeniąt. Produkt z kolei jest namacalny i obejmuje takie rzeczy jak ubrania, jedzenie czy przedmioty. Jeśli chodzi o promocję Państwa firmy w Internecie, to istnieje duża różnica między tym, jak należy prowadzić marketing tych dwóch różnych rzeczy.

Promocja usług online

Usługi są zazwyczaj bardziej złożone niż produkty i wymagają od klientów pewnego zaufania przed dokonaniem zakupu. Ponieważ usług nie da się łatwo pokazać lub zademonstrować, może to utrudniać marketing usług. Jedną z rzeczy, która pomaga przy sprzedaży każdego rodzaju niematerialnego produktu jest posiadanie doskonałych opinii od poprzednich klientów na temat jakości Państwa pracy lub świadczonych usług. Jeżeli nie posiada Pan obecnie pozytywnych opinii dla potencjalnych klientów, proszę rozważyć zaoferowanie bezpłatnych testów, aby mogli oni wypróbować to, co Pan oferuje bez podejmowania natychmiastowych zobowiązań. Ideą rozdawania czegoś za darmo jest to, że jak już ktoś wypróbuje i doświadczy, jak wygląda dobra jakość będzie bardziej prawdopodobne, że wrócą i zapłacą za niego.

Promocja produktów online

Produkty są zazwyczaj łatwiejsze do zademonstrowania lub pokazania niż usługi, co czyni je nieco łatwiejszymi w marketingu online. Jednak marketing może się jeszcze skomplikować, jeżeli sprzedają Państwo coś, co jest podobne do siebie, ale różni się nieco od konkurencyjnych marek. Na przykład, jeżeli sprzedają Państwo w Internecie odzież, to na rynku mogą istnieć dziesiątki innych firm, które robią dokładnie to samo, co Państwa firma: oferują odzież w przystępnej cenie, z wysokiej jakości materiałów i w atrakcyjnych wzorach. Przy tak dużej konkurencji walczącej o uwagę w Internecie (i często oferującej zniżki), promocje handlowe są niezbędne przy pozyskiwaniu nowych klientów, ponieważ zachęcają do zakupu oferując darmową wysyłkę lub zniżki w przyszłości.

Wybór odpowiednich narzędzi dla każdego etapu procesu sprzedaży

Kiedy już wybrali Państwo idealną platformę reklamową i zdecydowali, jaki rodzaj produktu lub usługi najlepiej jest sprzedawać, nadszedł czas, aby rzeczywiście promować ten produkt. Można to zrobić na wiele różnych sposobów, w zależności od tego, czy chcą Państwo przyciągnąć nowych klientów kampaniami świadomości marki, zaoferować zniżki jako zachętę do kupienia czegoś dzisiaj, a nie czekać do jutra (promocje handlowe), dotrzeć do określonych grup ludzi na podstawie ich zainteresowań lub demografii (reklamy ukierunkowane) lub nagrodzić istniejących klientów, którzy regularnie kupują na Państwa stronie internetowej, oferując im programy lojalnościowe. Te strategie promocyjne działają razem jak dobrze naoliwiona maszyna, jeżeli są efektywnie wykorzystywane, ale wymagają również starannego przygotowania przed uruchomieniem czegokolwiek w Internecie.

Podstawowe działania promocji w internecie

Istnieje szereg działań, które można przeprowadzić w celu promocji produktu lub usługi w Internecie.

Po pierwsze, powinni Państwo sprawdzić, jakich słów kluczowych używają Państwa klienci, szukając czegoś podobnego do Państwa i włączyć te słowa kluczowe do swojej kampanii reklamowej. Na przykład, jeżeli sprzedajecie Państwo ubrania online, ale nie oferujecie żadnych rabatów, powinniście Państwo zadbać o to, aby słowa „ubrania” i „rabat” pojawiły się w Państwa reklamach, aby potencjalni klienci, którzy nie wiedzą o Państwa stronie internetowej, pomyśleli o jej sprawdzeniu.

Po drugie, powinni Państwo tworzyć posty w mediach społecznościowych, które zawierają słowa kluczowe, jak również osobiste rozmowy z postami osób z Państwa bazy klientów. W ten sposób potencjalni klienci będą mieli wrażenie, że inni również kupują w Państwa firmiei będą bardziej ufać Państwa stronie internetowej. Proszę pamiętać, że media społecznościowe mogą być użytecznym narzędziem do promowania produktów online, ale nie powinny być jedynym sposobem na reklamowanie usług lub towarów Państwa firmy.

Kiedy przychodzi czas, aby rzeczywiście coś sprzedać w Internecie, mają Państwo również kilka możliwości: sprzedaż bezpośrednio z własnej strony internetowej jest jedną z nich i często przynosi większe zyski niż inne rodzaje platform sprzedażowych. Wiele osób lubi jednak korzystać z takich targowisk jak eBay, ponieważ one wykonują większość pracy w zakresie marketingu, a jednocześnie oferują konkurencyjne ceny w porównaniu z tym, co mogliby Państwo zaoferować sami (chyba, że prowadzą Państwo sklep Etsy). Jeżeli istnieje już jakiś duży rynek, który specjalizuje się w tym, co chcą Państwo sprzedawać, to może warto się temu przyjrzeć jako potencjalny kanał sprzedaży.

Przy sprzedaży w Internecie bardzo ważne jest również, aby zastanowić się, w jaki sposób będą Państwo wysyłać swoje produkty lub świadczyć usługi, aby uniknąć późniejszych problemów i wydatków. Jeżeli koszty wysyłki będą zbyt drogie dla klientów, mogą oni nie kupować na Państwa stronie internetowej, nawet jeżeli oferują Państwo produkty dobrej jakości po konkurencyjnych cenach; oznacza to, że zwracanie uwagi na stawki pocztowe przed rozpoczęciem promocji online może stanowić różnicę pomiędzy sukcesem a porażką.

Zobacz: napiwki bezgotówkowo

Marketing